Książki w wydaniu kieszonkowym stanowią coraz popularniejszą formę publikacji, cieszącą się dużą powodzeniem wśród czytelników. Wybierane są ze względu na sporą wygodę oraz niższą cenę niż w przypadku tradycyjnych publikacji. W niniejszym artykule dowiesz się, czym jest wydanie pocketowe, oraz dlaczego warto stawiać na tę formę wydawniczą. Przybliżone przeze mnie zostaną również najlepsze praktyki w wydawaniu książek kieszonkowych.

Wydanie pocketowe – co wyróżnia ten typ publikacji?

Wydanie kieszonkowe to popularna forma publikowania literatury, szczególnie krótkich powieści, które poprzez zmianę formatu na mniejszy nadal są lekkie i wygodne a przede wszystkim nie tracą na czytelności. Charakteryzują się one przede wszystkim małym formatem i niską wagą. Dzięki temu można je łatwo zabrać ze sobą do pracy, szkoły lub na wyjazd. Wyróżniają się one również niewielką ceną, co sprawia że są dostępne dla szerszego grona odbiorców. Na rynku dostępne są zarówno nowe, jak i starsze tytuły literackie, które zostały wydane w wersji kieszonkowej. Warto zaznaczyć, że mimo mniejszego formatu, zawartość książek wydania kieszonkowego pozostaje niezmieniona – nadal oferują one pełne treści powieści.

Dlaczego warto wydać książkę kieszonkową?

Wydanie książki w formacie kieszonkowym ma wiele korzyści. Przede wszystkim, taki format jest bardzo praktyczny i mobilny, co pozwala czytelnikowi na zabranie ulubionej literatury wszędzie tam, gdzie tylko zechce. Książki kieszonkowe są jak już wspominałem tańsze niż tradycyjne wydania, co z pewnością przyciąga klientów. Jeśli dystrybuujesz swoje książki do marketów oraz punktów sprzedaży produktów dyskontowych niewielki rozmiar publikacji idący w parze z niską ceną zdecydowanie zachęci do kupna klienta masowego, niekoniecznie regularnego czytelnika.

Książki kieszonkowe to nie tylko wygodne publikacje do czytania w podróży, ale cechuje je niższy próg ceny zakupu. Ustalenie ceny na poziomie 10-15 zł może okazać się rentowne dla wydawnictwa czy selfpublishera. Czytelnik o wiele łatwiej podejmie decyzje o zakupie takiego produktu. Książka kieszonkowa jest mniejsza i lżejsza, zajmuje mniej miejsca na półce, co dla wielu osób jest bardzo ważne. To także doskonałe rozwiązanie dla osób, które zaczynają swoją przygodę z książkami i wolą startować od mniejszych objętościowo powieści. Jak widać publikacja w formacie kieszonkowym to świetny wybór dla wydawcy, który chce zaspokoić potrzeby swoich czytelników.

Przeczytaj także:  Przygotowanie tekstu do redakcji

Wydania kieszonkowe: jakie korzyści daje wydawcy?

Publikowanie w formie pocket ma wiele korzyści. Dzięki temu wydawcy mogą:

  • dotrzeć do nowych czytelników – czytających średnio 1-3 książki rocznie,
  • zwiększyć sprzedaż – książka pocket jest produktem masowym,
  • poszerzyć swoją ofertę o nowe tytuły,
  • zaoferować czytelnikom wygodną i mobilną formę książki na której korzystają wszyscy (klient, dystrybucja i wydawnictwo).

Jak dobierać publikacje na wydanie pocket?

Dobierając tytuły do wydania kieszonkowego, warto kierować się przede wszystkim popularnością danego autora lub gatunku. Pamiętajmy, że nie każda powieść nadaje się na wydanie pocketowe. Jeśli jest bardzo długa zwyczajnie nie jest realne, aby pasowała do formatu kieszonkowego. W takim wypadku można rozważyć wydanie jej w częściach. Zanim zdecydujemy się na publikacje tego typu warto wziąć pod uwagę opinie czytelników, którzy biorą udział w ankietach dotyczących preferencji. W tym celu należy rozważyć kilka czynników, takich jak popularność tematu, zainteresowanie czytelników kieszeniówki, długość i stopień skomplikowania tekstów oraz szata graficzna. Wydawcy wykorzystują zwykle analizy sprzedaży, wyniki ankiet czy informacje na temat zainteresowania danymi tematami, by zoptymalizować ofertę wydawniczą i zwiększyć szanse na sukces w wyborze publikacji na wydanie kieszonkowe.

Poznaj najlepsze praktyki w wydawaniu książek kieszonkowych

Jeśli chcesz osiągnąć świetne efekty w wydawaniu książek kieszonkowych to musisz wziąć pod uwagę:

  • odpowiednie dobranie tytułów – to główny klucz do sukcesu,
  • dbałość o atrakcyjną oprawę graficzną i wygodny format – mimo mniejszej ceny klient spodziewa się zawsze wysokiej jakości, zadbaj o nią a na pewno kupi Twój produkt,
  • promocja w różnych kanałach sprzedaży – wielokanałowa dystrybucja, promocja w social mediach i świetna cena to podstawa,
  • umiejętne wypromowanie wydawnictwa oraz jego oferty – buduj świadomie swoją markę i dbaj o zadowolenie czytelników książki pocket.

Wydawanie książki w formie kieszonkowej to coraz popularniejsza możliwość publikacji, która pozwala na dotarcie do nowych czytelników i poszerzenie oferty wydawniczej. Dzięki odpowiedniemu dobraniu tytułów oraz dbałości o atrakcyjną oprawę graficzną i promocję w wielu kanałach sprzedaży, wydawanie książek kieszonkowych może przynieść wiele korzyści wydawcom i czytelnikom. Naprawdę warto zainteresować się tym formatem, który w Polsce nie osiągnął jeszcze pełni swoich możliwości. Jednym słowem jest pole do popisu dla wydawnictw tradycyjnych oraz selfpublisherów.